نگهداري 126 عنوان نسخ سنگی در کتابخانه شهرکرد
ASTAN

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد:
نگهداري 126 عنوان نسخ سنگی در کتابخانه شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: 126 عنوان نسخ سنگی در کتابخانه مرکزی شهرکرد نگهداری می‎شود.

-------------------------------

بهرام داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر هشت جلد کتاب خطی با موضوع کلیه و دمنه، برهان قاطع، فرهنگ لغت فارسی، ورقه و گلشاه، فرهنگ لغت فارسی، قرآن مجید و قرآن کریم در کتابخانه مرکزی شهرکرد نگهداری می‎شود.
وی افزود: کتب و نسخه‎های خطی موجود در این کتابخانه گنجینه‎های ارزشمند محسوب می‏شود که نیازمند نگهداری و مراقبت بسیار است.
داودی خاطرنشان کرد: همچنین آثار گران‌بها از جمله زندگی‌نامه شخصیت‌های بزرگ استان در اغلب کتابخانه‌های این استان موجود است.
وی با بیان اینکه کتابخوانی امر مهمی برای توسعه زیر ساخت‌های فکری جامعه است، گفت: افزایش مطالعه، ارتقا و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جوامع محسوب می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اين كه رهبر معظم انقلاب اسلام همواره بر نهادينه شدن فرهنگ كتاب خواني در جامعه تاكيد ويژه دارند، اظهار داشت: با اتخاذ تدابير لازم، دغدغه‌هاي رهبري در اين زمينه بايد رفع شود.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامي اعتقاد دارند كه وضعيت فعلي كتاب و كتابخواني در كشور در شان نظام اسلامي نيست و بايد بهبود پيدا كند.
داودی با بيان اينكه رسانه‌هاي گروهي در ترويج و نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتاب خواني در جامعه نقش بسياري موثري بر عهده دارند، اذعان داشت: باید از اين ظرفيت‌هاي ويژه در راستای ترويج فرهنگ كتاب خواني به شكل مطلوب استفاده شود.
وي با اشاره به اينکه این استان مهد مواريث برجسته و عالمان بزرگ است، تصريح كرد: این استان باید با توجه به اين پيشينه ارزشمند، در نهضت ترويج فرهنگ كتاب‌خواني پيشگام باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: با توجه به برنامه‌های اجراییو فعالیت‌هایب صورت گرفته، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری به‌عنوان دستگاه برتر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب معرفی شد.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی این نهاد در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه‌های عمومی از کتبی که با موضوع عفاف و حجاب هستند، تقدیر از اعضایی که پوشش برتر اسلامی داشتند، برگزاری مسابقه چکیده‌نویسی از کتاب مسئله حجاب شهید مطهری از مهم‌ترین این اقدامات محسوب می‎شود.
داودی اضافه کرد: ارسال پیامک به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب و همچنین نصب بنر با همین موضوع در هفته عفاف و حجاب از دیگر اقدامات اجرایی این نهاد در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.
انتهای پیام/ل
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان