بسیاری گروه‌های تروریستی خاورمیانه توسط آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند
ASTAN

خبرگزاری فارس:عضو جنبش 26 مارس اروگوئه پس از سفر به ایران در مصاحبه‌ای اظهار داشت در تهران با شواهد و مدارکی آشنا شدیم که ثابت می‌کرد بسیاری از سازمان‌های تروریستی فعال در خاورمیانه بازوی فعالیت آمریکا و اسرائیل در منطقه هستند.

-------------------------------

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "میگل بلوکی"، عضو جنبش 26 مارس و همچنین مدیر هفته نامه "لیبراسیون" که در سوئد نیز منتشر می‌شود، به نمایندگی از کشور اروگوئه، به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی "ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه" به ایران سفر کرد.

نتایج و تجارب این کنفرانس که با حضور نمایندگان 62 کشور از پنج قاره شامل فرهیختگان، معلمان، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی، اعضای سازمان‌ها و موسسات فعال در زمینه صلح برگزارشد، اهمیت تماس و برقراری ارتباط مستقیم آمریکای لاتین با ایران، موضوعاتی است که از سوی این عضو جنبش 26 مارس در یک مصاحبه زنده رادیویی مورد بررسی قرار گرفت.
 
میگل بلوکی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص علت سفر به ایران و اقدامات وی در این سفر اظهار داشت: این سفر بسیار جذاب و همراه با اتفاقات جالب و شگفت‌انگیز بود.

وی در توصیف ایران گفت: آنچه که ما توانستیم بشناسیم این است که تهران یک شهر بسیار بزرگ است، اینکه در واقع یک سفر به آینده است. آنچه که یک نفر در این شهر می‌بیند یک دنیای جدید است که همچنان در حال ساخت و ساز است و جامعه واقعاٌ نو و جدید است. روحیه جامعه، جوان و با نشاط است. خوشبختی و نشاط جوانان و شادی دانش‌آموزان، اولین تاثیراتی بودند که به طور دائم و در مدت 4 روز اقامت ما مشاهده می‌شدند.

این عضو جنبش 26 مارس افزود: انگیزه سفر شرکت در کنفرانس بین‌المللی "ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه" بود. این کنفرانس به دعوت دانشگاه تهران و با حضور فرهیختگان و اندیشمندان جهان که بیشتر آنها مسلمان و بسیاری از آنها افراد متخصص و یا مقامات در حوزه‌های مختلف از آموزش گرفته تا فیزیک اتمی بودند، برگزارشد. بسیاری از مدافعان و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان، موسسات یا نمایندگان موسسات مختلف فعال در زمینه صلح و یا حقوق بشر برای صلح عادلانه از آمریکا، مالزی، اروپا، آمریکای لاتین و همچنین دنیای عرب، کشورهای خاورمیانه و در مجموع صدها نفر از 62 کشور مختلف شرکت کرده بودند.

وی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه در یک سالن کنفرانس مدرن برگزار شد که در حاشیه آن نیز یک نمایشگاه جالب درباره حملات تروریستی سازمان‌های مختلف که ارتباط، حضور و دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان بازوی اصلی اجرای اقدامات تروریستی در کشورهای خاورمیانه نشان می‌داد، برپا شده بود.

میگل بلوکی در این رابطه گفت: این نمایشگاه شامل عکس‌ها و اسناد مختلفی راجع به اقداماتی بود که به طور قطع در دنیای غرب پیدا نمی‌شوند. در این نمایشگاه با اسامی سازمان‌ها و جنبش‌هایی آشنا شدیم که حتی در برخی از کشورها به صورت آشکار فعالیت می‌کنند. از جمله یک جنبش به نام MKO (سازمان مجاهدین خلق) وجود دارد که 12000 ایرانی را به قتل رسانده و ایرانی‌ها همه مدارک شکنجه و کشته شدن افراد به دست این گروهک تروریستی طی سال‌های مختلف را در اختیار دارند و به نمایش گذاشته بودند. این در حالی است که تا کنون هیچ خبری از فعالیت‌ها و جنایت‌های این گروه با جزئیات در رسانه‌ها منتشر نشده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: این فقط یکی از گروه‌هایی است که در زمان‌های مختلف فعال بوده و بر اساس مدارک و مستندات موجود، حمایت مالی و لجستیکی خود را از آمریکا دریافت می‌کند. گروه‌های تروریستی دیگری نیز وجود دارند و نمایشگاه در واقع بیانگر این بود که کشور‌های مختلف و خصوصا ایران و فلسطین، دو ملتی هستند که بیشترین آسیب‌ها و خسارات را از ناحیه اقدامات تروریستی متحمل شده‌اند. محکوم کردن و مستند کردن اقدامات تروریستی یکی از موضوعات کنفرانس بود و در این نمایشگاه اسناد و مدارک زیادی راجع به این پدیده به نمایش گذاشته شده بود.

وی در رابطه با موضوعات مورد بررسی در ایران اظهار داشت: کنفرانس شامل چهار موضوع بود که در کارگاه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اول تروریسم، تعاریف و مفاهیم توصیفی آن به عنوان مصداق شناسایی، دوم تروریسم و اجرا کنندگان تروریسم و شناسایی اینکه چه کسانی تروریست هستند، سوم تروریسم و رسانه‌های ارتباط جمعی و فرهنگ و چهارم شیوه پیشگیری تروریسم و اقدامات تروریستی و توسعه فعالیت‌ها برای صلح. اینها چهار موضوعی بودند که در روز اول و دوم کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
انتهای پیام/ص
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان