مهدی حسینی
ASTAN
پنج شنبه 10 شهريور 1390برچسب:, :: 15:8 ::  نويسنده : دارا

 

حضرت مولی الموحدين علی عليه السلام فرمودند:

 

اختيار کردم از کتب آسمانی دوازده آيه را و روزی سه بار بدانها نگاه می کردم.

 

 

1-ای فرزند آدم ، تا سلطنت من باقی است از هيچ صاحب قدرتی نترس که سلطنت من هميشگی است.

 

2-تا خزانه من پر است ، در غم روزی مباش و بدان که گنجينه من هرگز خالی نمی شود.

 

3-قسم به حق من بر تو ، که من دوست توام تو نيز دوست من باش.

 

4-بکسی جز من دل مبند ، زيرا منم که به تو نزديک بوده و خواسته های تو را بر می آورم.

 

5-همه چيز را برای تو و تو را برای عبادت آفريدم.

 

6-تو را از خاک آفريدم خسته نشدم ، چگونه روزی رساندن به تو مرا خسته می کند؟

 

7-برای خاطر خود بر من خشم می گيری؟ آيا می شود به خاطر من بر نفست خشمگين شوی؟

 

8-آنکه تو را می خواهد به خاطر خودش می خواهد. من تو را برای خودت می خواهم ، از من فرار مکن.

 

9-برای من است بر تو واجباتی و برای تو است بر من معايشی ، تو تخلف می کنی ولی در کار من تخلف راه  ندارد.

 

10- من که امروز عبادت فردا را از تو نمی خواهم ، تو نيز روزی فردا را از من مخواه.

 

11-تا آنچه نصيب تو است راضی باشی ، آسوده و پسنديده خواهی بود ، اگر غير از اين باشد ، دنيا را بر تو چيره

 

خواهم کرد تا چون درندگان بيابان راه روی ، به نصيب می رسی اما خود را بی اجر کرده ای.

 

12-همچنانکه در حضور شهرياران  می ايستی ، در عبادت من بايست ، اگر تو مرا نمی بينی ، من ترا می بينم.

 

یکی از علما نقل می کرد :

شاعری به نام حاجب در مسئله شفاعت گرفتار اشتباهات عوام شده و این شعر را در مورد شفاعت سرود:

 

حاجب اگر معامله محشر با علی است

من ضامنم که هر چه بخواهی گناه کن

 

شب در عالم خواب امیرمومنان را دید که خشمگین بود و به او فرمود:«شعرخوبی نگفتی »     شعرت را اینگونه تصحیح کن:

 

حاجب اگر معامله محشر با علی است

شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن

                    



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان