آقای ضرغامی نقطه سرخط
ASTAN
شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, :: 0:17 ::  نويسنده : دارا
یکی از مهمترین وظایف صداوسیمای جمهوری اسلامی ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی و پاسداری از زبان اصیل وشیرین فارسی وجلوگیری از انقراض زبان ها وگویش های محلی وحفاظت از خرده فرهنگ های ایران عزیز و همچنین مبارزه با تهاجم ناتوی فرهنگی است.اما آنچه سال هاست از شبکه های ما پخش می شود نه تنها در راستای این وظایف نیست بلکه متاسفانه در بسیاری جهات همرنگ وهم جهت وهم هدف با فرهنگ های غربی است.

بعنوان نمونه شبکه های استانی برای حفاظت وترویج زبان های بومی هرمنطقه وپاسداری از خرده فرهنگ ها به روی آنتن می روند اما به جز چند تا از این سی ویک شبکه آن هم فقط در چند برنامه هیچ یک از آن ها به وظیفه ی خود عمل نمی کنند.مثلا شبکه ی فارس به جای استفاده از گویشهای شیرازی،لاری،سابوناتی و... اخبار اگلیسی پخش می کند . باید پرسید مگر شبکه ی فارس شبکه ای بین المللی است  یا مگر در فارس نیاز به ترویج زبان اجنبی وجود دارد یا فقط تقلیدی کورکورانه از شبکه های دیگر یا فقط برای پرکردن 24ساعت برنامه ی شبکه است.یا بعنوان نمونه ی دیگر می توان گفت بیش از نیمی از سریال ها و فیلم های سینمایی این شبکه خارجی است و قطعا فیلم خارجی فرهنگ خودش را ترویج می کند.گوینده های شبکه های ترک زبانمان هم ترکی را مخلوط با فارسی صحبت می کنند یعنی حرف زدن ترکی را کامل نیستند یعنی از کسانی استفاده می شود که خود تا حدودی از زبان اصیل خود فاصله گرفته اند.

وبسیار نمونه های دیگر که اگر فقط یک روز هرکدام از شبکه های استانی،داخلی وخارجی جمهوری اسلامی را ببینید خود متوجه خارج شدن صدا وسیمایمان از ریل وظایف خود خواهید شد.

در پایان از آقای ضرغامی خواهش می شود یکباردیگر به سرخط وظایف خود و فرموده های ونگرانی های رهبری عزیز از وضعیت صدا وسیما بنگرند و مسئولانه وموشکافانه عمل کنند. یا علی.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان