جملاتی ناب از حضرت روح الله در باب "آزادی"/ جملاتی ناب از اصلاح طلیان در باب "آزادی"
ASTAN

مقدمه: سعی بر این است تا در این مقاله هیچ تحلیلی صورت نگیرد. لذا صرفا به بیان مستقیم صحبت های حضرت روح الله و در مقابل آن، برخی اصلاح طلبان بسنده می کنم.

"ما اسلام را می خواهیم. مقصد ما نفت نیست تا اگر یک نفر نفت را ملی کرده، اسلام را کنار بگذاریم، برای او سینه بزنیم. هر کس را دیدید با هر اسمی، دعوی هر چی که می کنند، ببینید مقالاتشان چه جوری است، در روزنامه مقالاتشان را می نویسند"

بنا به توصیه حضرت امام به روزنامه های جریان موسوم به اصلاح طلب مراجعه می کنیم تا ببینیم در تقابل دین و آزادی کدام یک را برمی گزینند.

·        اگر حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود قطعا مضر است (سید محمد خاتمی ، همبستگی 16/9/87 صفحه 2)

·       در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است. متاسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند. (عبدالکریم سروش ،صبح امروز، 16/6/78)

·       ارزش های دینی دائما در تغییرند. اگر روزی فاطمه(س) می گفت بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمی تواند این را بپذیرد. به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانی اند که (لایرین احدا و لا برهن) و رفتار او در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمی تواند الگوی رفتاری زنان ما باشد. (عبدالکریم سروش، ماهنامه زنان ،دی ماه 78، شماره 59)

·       مردم حق دارند همه ی مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئول ،پیامبر و امام معصوم باشد. بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید. (محمد کاظم محمدی اصفهانی ، روزنامه ی ایران 24/4/79)

·       تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. (غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، 23/8/78)

·       در مسائل حکومت و سیاست فعل و قول معصوم حجت نیست. زیرا این قیبل احکام تاریخی و زمانی اند. آنچه در صدر اسلام بوده باید با قوانین امروز حقوق بشر سنجیده شود. ممکن نیست پایه های اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بر استنباط از متون دینی مبتنی شود. (محمد مجتهد شبستری ،ماهنامه کیان، بهمن 88)

·        هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور، از دل و دماغ می افتد. (بهروز افخمی، کیهان 2/8/79)

·       همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد. از جهت حقوقی نباید ممنوع باشد گرچه از نظر اخلاقی زشت است. (سعید حجاریان ،روزنامه صبح امروز )

و سرانجام اساس کلام از زبان نماد اصلاحات بیان شد:

·       اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد، این دین است که باید محدود شود نه آزادی (سید محمد خاتمی، دانشگاه تهران ، اولین سالگرد دوم خرداد)

حال توجه دوستان سینه چاک حضرت روح الله! را به کلمات گهربار امام راحل(ره) جلب می کنم:

·       من می بینم بدبختی هایی که از دست همین اشخاص که فریاد آزادی می کشند برای ملت ایران. من بدبختی را دارم می بینم. بدبختی ملت ما آن وقتی است که ملت ما از قرآن جدا باشند، از احکام خدا جدا باشند، از امام زمان جدا باشند. ما آزادی در پناه اسلام می خواهیم، استقلال در پناه اسلام می خواهیم، اساس مطلب اسلام است.

·       مسیر غیر مسیر ماست. مسیر ما اسلام است. ما اسلام می خواهیم، ما آزادی که اسلام توی آن نباشد نمی خواهیم. ما اسلام می خواهیم، آزادی که در پناه اسلام است، استقلالی که در پناه اسلام است ما می خواهیم. ما آزادی و استقلال بی اسلام به چه دردمان می خورد؟! وقتی اسلام نباشد، وقتی پیامبر اسلام مطرح نباشد، وقتی قرآن اسلام مطرح نباشد، هزار تا آزادی باشد! ممالک دیگر هم آزادی دارند ما آن را نمی خواهیم.

·       جلوگیری از فساد، آزاد قرار ندادن جوان ها را در اینکه در این مراکز فحشا وارد بشوند، هروئینی بشوند و امثال ذلک، جلوگیری از اینها، اسمش جلوگیری از آزادی نیست. اسمش عمل کردن به نفع جوان هاست.

·       شما معلم ها و اساتید توجه کنید به این که غرب به ما چیزی نمی دهد که مفید باشد. دارد چیز مفید اما به ما نمی دهد. صادر نمی کند. آنی که برای ما صادر می کند آن چیزهایی است که مملکت های ما را به تباهی می کشد، آزادی صادر می کند اما آزادی برای اینکه هر که هر فحشایی می خواهد بکند آزاد است! مع الاسف اینهایی هم که در ایران هستند و آزادی طلب هستند باز وقتی که می ببینند یک چیزی که برای مملکت ما تباهی داشته است و جلویش را گرفتند آنها فریادشان در آمده است که اختناق است! اختناق این است که قلم هایی که بخواهند به نفع یک کشوری، به نفع کشور شما، به نفع اسلام شما، به نفع ملت شما به کار برود جلویش بگیرند. اگر چنانکه یک چیزی که به ضرر جامعه هست، بر ضرر نهضت ما است، بر ضرر کشور ما هست، توطئه در کار باشد، جلویش را بگیرند، این اسمش اختناق نیست، این اسمش جلوگیری از فساد است. این دو تا را، باید این دو مرز را از هم جدا کرد

·       اسلام را معرفی کردند به اینکه اولا مکتبش بیش از اینکه یک نمازی خوانده بشود و اینها، نیست و کاری به زندگی مردم ندارد، کاری به دنیای مردم ندارد.

·       آزادی قلم و آزادی بیان معنایش این نیست که کسی بر ضد مصلحت کشور قلمش آزاد است که بنویسد. بر خلاف انقلابی که مردم پایش خون داده اند بنویسد. همچو آزادی صحیح نیست. قلم آزاد است که مسائل را بنویسد. لکن نه این که توطئه بر ضد انقلاب بکند.

·       به اسم اینکه زن را می خواهند آزاد کنند ظلم کردند به زن. ظلم ها کردند به زن؛ زن را از آن مقام شرافت و عزت که داشت پایین کشیدند. آزادی را از زن و مرد سلب کردند. زن ها و جوانان ما را فاسد الاخلاق کردند. شاه می گفت زن باید "فریبا" باشد! البته با آن نظر حیوانی که او داشت. با آن نظر جسمانی و مادی و حیوانی که او داشت زن را نظر می کرد. از مقام انسانیت زن را فرو کشید به مرتبه ی یک حیوان.

·       افکار جوان های ما، پیرمردهای ما، تحصیل کردهای ما، روشن فکرهای ما، بسیاری از این افکار، وابسته به غرب است. وابسته به آمریکا است. لهذا حتی آنهایی که سوء نیت ندارند و خیال می کنند می خواهند خدمت بکنند به مملکت خودشان، از باب اینکه راه درست نمی دانند و باورشان آمده است که ما باید همه چیز را از غرب بگیریم، این وابستگی را دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان