نسبت به استانمان بی تفاوت نباشیم
ASTAN
شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, :: 0:16 ::  نويسنده : دارا
ان الله لایتغیر ما بقوم حتی یتغیر ما بأنفسهم "خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود سرنوشت خود را تغییر دهند"

ماذا بی تفاوتی؟ بی تفاوتی همان افتی هست که از بدو تاسیس اسلام گریبانگیر جامعه اسلامی بوده است در زمان حضرت رسول، امام علی و سایر ائمه وجود داشته و اوج آن در زمان امام حسین (ع) بود، حتما می دانید که یکی از دلایل قیام امام حسین نیز بی تفاوتی مردم بود حتی در روز عاشورا نیز عده ای روی تپه ای نزدیک قتلگاه دست به دعا برداشته بودند که خدایا حسین را یاری کن داشتند دعا می خواندند تا امام حسین بدینوسیله یاری شود.
بی تفاوتی یعنی اینکه سرنوشت جامعه برایمان مهم نباشد هرچه در جامعه می گذرد بگذرد ما دنبال کار خودمان باشیم، کار خدا را به خدا و کار قیصر رابه قیصر واگذار کنیم. خیلی خوش بینانه اش این می شود که ما سرگرم عبادات فردی خودمان باشیم نماز بخوانیم روزه بگیریم نهایت یک مسجدی برویم دیگر مگر عبادت دیگری می ماند.
این تفکر در عصر حاضر تفکر انجمن حجتیه است، اینکه ما دست روی دست بگذاریم هر اتفاقی می خواهد بیفتد. اتفاقا می گویند که همین که شما کاری نکنید دارید زمینه ساز ظهور می شوید. اسه برید اسه بیاید تا گربه شاختون نزنه. سرنوشت جامعه اصلا به شما ربطی نداره و شما هیچ وظیفه ای ندارید. خداوند ان شاالله خیر اون کارهایی را که نکردین بهتون بده.

یکی از انواع بی تفاوتی، بی تفاوتی سیاسی است; یعنی اینکه مسائل سیاسی کشور برای ما هیچ اهمیتی نداشته باشد. هر کس می خواهد رئیس جمهور شود یا نماینده مجلس مگر برای ما فرقی هم میکند. هر کس هر موضعی می خواهد داشته باشد.برای کسی که اندکی از اسلام شناخت داشته باشه مشخص است که این تفکرات انحراف در دین است چراکه اسلام یک دین سیاسی است و دستورات و احکام زیادی در زمینه سیاست دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان