یک گام به جلو
ASTAN
چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:, :: 17:28 ::  نويسنده : دارا

همیشه یک سوال مهم برایم مطرح بوده است .

انس با قرآن را از کجا شروع باید کرد ؟

 باید قرائت کرد ؟ یا قرائت با ترجمه ؟ یا تأمل و تدبر را هم به آن اضافه کرد ؟ یا اینکه وارد حیطه تفسیرخوانی هم شد ؟ یا اینکه اصلا مقوله حفظ را از همه جدی تر  باید گرفت ؟ یا حتی این نوع کارهایی مثل بررسی مفردات قرآنی که در این وبلاگ قراراست کار شود ، را باید جلو برد ؟ اولویت با کدام است ؟

این سوالات هر جوابی داشته باشند ، یک پیش نیاز در پس همه شان نهفته است و آن اینکه « با قرآن باید انس برقرار کرد » یا لااقل یک ارتباط عادی هم که شده ایجاد کرد.

بازم خوبه که تا این مرحله جلو آمده­ام که باید انس را برقرار کرد. ولی امان از «فقط دانسته­ها» !

مشکل ما در عدم توفیق­مان در بعضی مسائل همین است که اصولا همه چیز را می­دانیم ولی کاش فقط نمی­دانستیم و کمی می­داشتیم. به قول استاد طاهرزاده « باید دین­داری کرد نه دین­دانی » .

ظاهرا همین که شروع کنیم یا اگر شروع کرده­ایم استمرار و پشتکار به خرج دهیم ، خودش « یک گام بسیار مهم به جلوست» . آری ! باید اولویت بندی هم کرد و سوال ابتدای متن، سوال به جایی است ولی نباید در اولویت­بندی و برنامه­ریزی ماند و جلو نرفت.

وقتی سوال یا سوالهایی برای­مان بی­جواب مانده است، اشتباه است که به این خاطر، وارد گود نشویم. همه موارد فوق از قرائتِ خالی بگیر تا بررسی مفردات و حفظ و تفسیر و... لطف خاص خودش را دارد و اکثرا توسط ائمه­ی ما و علمای ما سفارش هم شده . پس شعارمون اینه : برو جلو!

و در آخر گفتاری از ره­بر :

انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد كرد . هرچه در دنياى اسلام كمبود هست ، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است . قرآن كتاب حكمت است ، كتاب علم است ، كتاب حيات است . حيات امّت ها و ملت ها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى اين معارف و عمل به احكام قرآنى است . انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بيزارند ، راه مبارزه‌ى با ظلم را بايد از قرآن فرا بگيرند . انسانها اگر طالب علمند و به وسيله‌ى معرفت و آگاهى و علم مي خواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمين كنند ، راهش به وسيله‌ى قرآن نشان داده ميشود . انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند ، راهش قرآن است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان