مساحت ایران افزایش یافت
ASTAN
چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:مساحت ایران افزایش یافت, :: 21:6 ::  نويسنده : دارا

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مساحت ایران حدود یک میلیون و ۸۷۹ هزار کیلومتر مربع است.
 واحد مرکزی خبر: سردار سرتیپ احمد وحیدی در حاشیه چهلمین روز شهادت رضایی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع با بررسی دقیقی که انجام داده‌اند مساحت کشور را حدود یک میلیون و ۸۷۹ هزار کیلومتر مربع اعلام کرده است.

پیش از این در طول سالیان متوالی مساحت کشور در نقشه‌های اصلی یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۹۵ کیلومتر مربع اعلام شده بود.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره بومی سازی امنیت مناطق دریایی ایران بویژه در خلیج فارس و دریای عمان گفت: توسعه توازن دریایی جمهوری اسلامی ایران در راستای دکترین بومی سازی امنیت در منطقه است.

وی تاکید کرد: در برنامه ریزیهای کشور دیده شده است که منطقه را بدون حضور نیروهای خارجی داشته باشیم.

سردار سرتیپ وحیدی در پاسخ به سوالی درباره برنامه ناتو برای استقرار سپرموشکی در ترکیه پاسخ داد: حضور آمریکا و غرب در کشورهای اسلامی را همواره عنصری مزاحم و آسیب رسان به این کشور‌ها می‌دانیم.

وی گفت: خون ملت‌های منطقه بویژه عراق، افغانستان، فلسطین و حتی لیبی از دستان و چنگال کشورهای غربی می‌ریزد بنابراین حضور آن‌ها در هیچ کشوری به نفع آن کشور نیست.

وزیر دفاع با بیان اینکه تلاش آنان برای استقرار سپرموشکی با توجه به ادعایشان برای مقابله با موشک‌های ایران است، گفت: هیچ تجاوزی را علیه منافع ملی ما که از جانب هر کشوری باشد تحمل نخواهیم کرد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان