ولادت امام حسین علیه السلام
ASTAN

بسم الله الرحمن الرحیم.

از امروز مباحثی پیرامون زندگی نامه ی سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در وبلاگ منتشر می کنیم وامیدواریم آقا امام عصر و مادر ایشان حضرت زهرا سلام الله علیها از ما بپذیرد وگامی هرچند اندک و کوچک در راه شناخت آن حضرت برای خود وشما برداریم. ا نشاءالله.
سال ولادت امام حسین علیه السلام
سبط پیامبر در سال چهارم هجری چشم به جهان گشود.وگفته شده که درسال سوم بوده و راویان در مورد ماه ولادت آن حضرت،اختلاف دارند واغلب برآنند که در ماه شعبان ودر روز پنجم از آن می باشد. و بعضی از آنان روز ولادت را معین نکرده اند بلکه گفته اند چند شبی از شعبان گذشته ، به دنیا آمد.
وبعضی از مورخان این موضوع را نادیده گرفته وبه گفتن اینکه در شعبان به دنیا آمد اکتفا کرده اند. وبعضی از بزرگان بر این باورند که آن حضرت در آخر ربیع الاول ولادت یافته واین برخلاف مشهور است پس توجهی به آن نمی شود.
مراسم میلاد امام حسین علیه السلام
پیامبر شخصا بیشترمراسم شرعی تولد مولود مبارکش را به جای آورد واین اعمال را انجام داد:
اول:اذان واقامه
پیامبرمولود بزرگوارش را در آغوش گرفت ودر گوش راستش اذان ودر گوش چپ او اقامه را خواند. و درخبرآمده است که:"این عمل،نگهدارنده ی نوزاد از شیطان رجیم است."(علی علیه السلام روایت کرده که پیامبرخدا فرموده است:"برای هرکس نوزادی به دنیا آید،درگوش راستش اذان گویددور گوش چپش اقامه بخواند زیرا آن برایش عصمتی است از شیطان رجیم." و مرا در مورد حسن وحسین به این کار امر فرمود واینکه با اذان واقامه،فاتحه الکتاب،آیت الکرسی،آخر سوره ی حشر،سوره ی اخلاص و ناس وفلق را بخواند.)
دوم: نامگذاری
پیامبر او را حسین نامید همانگونه که برادرش را حسن نام نهاد ومورخان می گویند که عرب در جاهلیتش دو نام را نمی شناختند تا فرزندان خود را با آن ها بنامند بلکه پیامبر آنان را به وحیی از آسمان به این نام ها نامگذاری فرمود.
سوم: عقیقه
پس از گذشت هفت روز از تولد حسین، پیامبر دستور داد تا گوسفندی را برایش عقیقه کنند وگوشتش را بین فقرا تقسیم نمایند.و نیز دستور داد تا یک ران از گوسفند به قابله داده شود.
چهارم:تراشیدن موی سر
پیامبر دستور داد تا موی سر نوزادش را بتراشند.و هم وزن آن به فقرا نقره صدقه دهند.وزن آن یک ونیم درهم شد.وسپس سر آن حضرت را با عطری مرکب از زعفران و مواد دیگر معطر کردند وپیامبر از کشیدن خون به سر نوزاد که در زمان جاهلیت مرسوم بود نهی فرمودند.
پنجم:ختنه
پیامبر به اهل بیت خود فرمود تا در هفتمین روز تولد نوزاد را ختنه کنند.ایشان ختنه ی طفل را در این سن نورس تشویق نمود زیرا برای او پاک تر وطاهر تر است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان