ASTAN

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2011 در حالی با موفقیت تیم های ملی ایران و ژاپن آغاز شده که حضور مربیان بزرگ در این قاره باعث به وجود آمدن هیجان در این رقابت ها شده است. در حال حاضر 5 مربی نامدار فوتبال جهان در قاره آسیا مشغول به کار هستند که از بین این 5 نفر كرش پرتغالي ...

شفاف:رقابت های مقدماتی جام جهانی 2011 در حالی با موفقیت تیم های ملی ایران و ژاپن آغاز شده که حضور مربیان بزرگ در این قاره باعث به وجود آمدن هیجان در این رقابت ها شده است.
 



ادامه مطلب ...

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: نزدیک به ۲ میلیون فرصت شغلی در کشور وجود دارد که در اشغال افراد خارجی است که مجوز کار ندارند.

خانه ملت: "علیرضا محجوب" با بیان اینکه نظام پرداخت برای کسانی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند از یک تعریف مشخصی تبعیت می‌کند، افزود:‌ در همه جای دنیا برای این مسئله کار را ملاک می‌گیرند؛ یعنی افراد دو دسته‌اند یا شاغلند یا می‌خواهند شاغل باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس،‌ خواست برای اشتغال را مشمول تعریف بیمه بیکاری عنوان و اظهار کرد: در این طرح نیز خواست برای اشتغال است، البته خواستی که اثبات شود به این معنا که کسی در انتظار کار باشد و حداقل به مدت ۶ ماه پس از معرفی خود به وزارت کار بیمه بیکاری برای وی قابل شمول خواهد بود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس، گفت: وزارت کار باید تمهیداتی برای فعال کردن دفترهای کاریابی انجام دهد چون ثبت‌نام در دفترهای خصوصی قابل سوءاستفاده خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر دفترهای کاریابی رسمی و مراکزی که بر اساس قانون تشکیل شده‌اند افراد را معرفی کنند سوءاستفاده حداقل در ابتدای کار صورت نمی‌گیرد.

 

در صورت احراز سوءاستفاده، فرد باید مقرری که دریافت می‌کرده را بازگرداند

محجوب با تاکید بر اینکه راه‌های مختلفی برای کنترل سوءاستفاده در طرح بیمه بیکاری پیش‌بینی شده، افزود: اگر احراز شود که فردی که بیمه بیکاری دریافت کرده، کار می‌‌کند و درآمدی دارد بلافاصله مقرری‌اش قطع و مبالغ قبلی را نیز که دریافت کرده از او مطالبه می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه راه سوء‌استفاده از هر قانونی وجود دارد، تصریح کرد: اما در این طرح سعی شده است که سوءاستفاده به حداقل برسد، در حال حاضر میزان سوءاستفاده از پرداختی‌های کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی بسیار بیشتر است.

وی در ادامه گفت: در طرح بیمه بیکاری ۲ حالت بیشتر وجود ندارد یا افراد شاغل هستند و یا بیکار که برای بیکاران یک سوم حداقل دستمزد پیش‌بینی شده است، رقم نه بسیار زیاد است و نه کم در واقع برای حداقل نیازمندی خوراکی و پوشاکی یک نفر و نه یک خانواده پیش‌بینی شده است.

محجوب همچنین اظهار امیدواری کرد که با توجه به تمهیداتی که در این طرح دیده شده از یک سو شاهد بازگشت سلامت به جامعه باشیم و از سوی دیگر در جامعه ما که ۶ میلیون نفر مستمری بگیر داریم و نمی‌توانیم همه آنها را بیکار تلقی کنیم، این طرح بتواند وضعیت موجود را سامان دهد.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس، اظهار کرد: با تصویب این طرح سازمان‌های امدادی و حمایتی مجبور نیستند در بدل سازمان‌های کار فعالیت کنند و مسئولیت‌هایشان واگذار می‌شود.

 

 این‌طور نیست که نشود برای افراد سازمان یافته کار تعریف کرد

به گفته این نماینده مجلس هشتم، شرط هر درخواستی اول آمادگی برای کار و یا پذیرش کار است؛ ما نزدیک به ۲ میلیون فرصت شغلی در کشور داریم که در اشغال کسانی است که خارجی هستند و مجوز کار ندارند؛ بنابراین این‌طور نیست که نشود برای افراد سازمان یافته کار تعریف کرد یا کسی بی‌دلیل در صف دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری قرار بگیرد. اتفاقا این صف برای کنترل دریافتی‌های بی‌مورد و سوءاستفاده از مالیات مردم و خزانه عمومی است.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی افراد بر اساس کار تعریف می‌شود، طرح بیمه بیکاری را خدمتی بزرگ در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی دانست و افزود: جسارت اجرای این طرح که به بزرگی قانون شوراها است برای اولین بار در مجلس هشتم پیدا شد.

 طرح پرداخت مقرری به بیکاران مجرد و متاهل به تازگی از تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس گذشته و منتظر امضای نهایی در صحن علنی است. در صورت اجرایی شدن این طرح هر بیکار مجرد ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان و هر متاهل ۳۵۰ هزار تومان به مدت ۲ سال دریافت خواهد کرد.
 

یکی از محورهای مشترک کودتاهای رنگی، استفاده از نمادهاست که عموماً شامل یک نماد رنگی است و در برخی کشور‌ها مانند اوکراین شامل عبارت‌های نمادین نیز می‌شود. عبارت نمادین در اوکراین شعار «وقتشه» بود.
  فارس: حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر سال جاری، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، ذات انتخابات را توأم با نوعی چالش خواندند و تأکید کردند که انتخابات، تجلی حضور مردم، مظهر مردم‌سالاری دینی و ذخیره و پشتوانه امنیت کشور است و باید مراقب بود که این پشتوانه بزرگ، به چالشی برای امنیت کشور تبدیل نشود.
 
 



ادامه مطلب ...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان