ASTAN

تمایل مقام های سیاسی به تیم های آبی و قرمز چقدر است؟
خبرآنلاین: اینکه چهره های سیاسی ایران طرفدار کدام دو باشگاه پرطرفدار استقلال - پرسپولیس هستند سوالی است که شاید جواب به آن جالب توجه باشد. یکی از نمایندگان مجلس در پاسخ به این سوال لبخندی می زند و می گوید: «معلوم است ما پرسپولیسی ها خیلی بیشتر هستیم.» او دکتر عوض حیدرپور است، نماینده شهرضا. پرسپولیسی تیر است. او مثل خودش در مجلس زیاد دارد.
وی ادامه می دهد: «ما قرمزها بیشتریم.» او اینقدر پرسپولیسی است که اگر بخواهد خاطراتش را بگوید باید یک صفحه روزنامه برایش کنار گذاشت. از قبل از انقلاب شروع می کند و مختصر توضیحی می دهد: «طرفدار شاهین بودم. اولین بار سال 47 با دوستانم از شهرضا آمدیم تهران، رفتیم امجدیه بازی شاهین را ببینم. عاشق بازیکنان این تیم بودم. آن روز هم بردیم.» بعد می رسد به بعد از انقلاب: «دوباره می رفتیم استادیوم. تا سال 86 زیاد می رفتم اما بعد دیگر نشد.»
دلیل این نرفتن هم واضح است؛ عمل قلب. دکترها به نماینده شهرضا توصیه کرده اند اصلا فوتبال نبیند، اگر هم می بیند ضبط شده: «به همین خاطر همیشه بازی ها را ضبط می کنم و می بینم. اصلا برایم خوب نیست هیجان. می ترسم من را بکشد.» با این حال در بین مجلسی ها، او کم کری نمی خواند.
حداد عادل ، حسین حسنی بافرانی (نماینده نائین) از جمله کسانی هستند که معمولا مقابل او ساکت نمی نشینند. حیدرپور لبخندی می زند و می گوید: «آقای امیدوار شانس آورد این دو عزیز هستند وگرنه تنها می شد. طبق آماری که من دارم فقط این دوستان پرسپولیسی نیستند.»
در مجلس، تعداد پرسپولیسی ها مدام دارد زیاد می شود. حسن وند نماینده اندیمشک از قرمزهای تند است. یعنی اگر پایش بیفتد تا آخر شب برای همه کری می خواند. او سال قبل و پیش از دربی رفت گفته بود: «اصلا آبی ها به برد فکر نکنند که ما قعطا برنده ایم.» اما نقل است بعد از شکست در دو بازی رفت و برگشت، آبی های مجلس تا توانستند اذیتش کردند.
او با این حال هنوز می گوید: «مجلس کلا پرسپولیسی است. چند تا استقلالی بیشتر پیدا نمی شود.» تا آنجا که لو رفته فعلا غیر از امیدوار رضایی، حداد عادل، حسنی و مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و فریدونکنار، زیاد آبی در مجلس پیدا نمی شود. اما از بین قرمزها می شود به یوسف نژاد و شجاعی کیاسری دو نماینده ساری اشاره کرد.
گفته می شود رئیس مجلس یعنی آقای علی لاریجانی هم بعد از صبا، یک نیم نگاهی به پرسپولیس دارد. طبق اخبار موثق پسر او فرید، دو آتیشه قرمز است و پدر و پسر دربی ها را با هم دنبال می کنند. از جمله دو آتیشه های مجلس باید به دکتر فریدون سره صدق اشاره کرد. یکی از نمایندگان مجلس که دوست ندارد نامش فاش شود درباره او می گوید: «قطعا و با اختلاف دو آتیشه ترین قرمز مجلس حساب می شود.» او نمانیده کلیمیان مجلس است و می گویند این هفته در جلسات، کری را به حد اعلا رسانده. او جزو سردمداران قرمزهاست که همیشه وقت برای کری خواندن دارد.
درباره یحیی زاده رئیس سابق کمیته تربیت بدنی مجلس هم شنیده می شود پرسپولیسی است اما مثلا درباره دهقان رئیس فعلی این کمیته، خبر موثقی نیست. دهقان می گوید: «می دانید چرا هیچکس نمی داند من کدام طرفی ام؟ چون اصلا طرف هیچکدام نیستم. چون خودم فوتبالیست بودم و به صورت حرفه ای در شیراز هم بازی کردم، هیچ وقت نرفتم سمت هیچکدام از این رنگ ها.»
***
این از مجلس، اما در دولت چه خبر است.
یک منبع خیلی موثق خبر می دهد، رئیس دولت آبی است! نقل است در دیداری که وی، مورالس رئیس جمهور بولیوی و ستاره های استقلال و پرسپولیس برگزار شد، وقتی سعیدلو رئیس وقت سازمان به فتح الله زاده سرپرست استقلال کارت قرمز نشان داد، فتح الله زاده رو به احمدی نژاد گفت: «آقای دکتر، رئیس قرمزها به من کارت قرمز نشان داد.» که رئیس جمهور لبخندی زد و همان کارت را به سعیدلو نشان داد! می گویند رئیس جمهور با برادرش داوود احمدی نژاد که بدجوری پرسپولیسی است کری دارد.
از بین وزرای احمدی نژاد نیز کامران دانشجو قرمز است. او نیز با برادرش خسرو دانشجو که عضو شورای شهر است، کری دارد. آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه اما استقلالی تیر است. روایت می کنند او همیشه در کنفرانس های مطبوعاتی اش، دستور می داد پرده آبی نصب شود.
زریبافان رئیس امور بنیاد شهید و ایثارگران هم با آصفی دستش در یک کاسه است. او دوست دارد به استقلال بازگردد و دوباره رئیس مجمع این باشگاه شود. گفته می شود با استقلالی بودن احمدی نژاد کلا کفه ترازو در دولت به نفع آبی هاست تا یک جورهایی قرمز بودن مجلس بالانس شود. جالب اینجاست که دوروبری های رئیس جمهور اغلب قرمز هستند. از جمله آنها می توان به علی سعیدلو اشاره کرد که سعی می کند کلا همه را به سمت این رنگ بکشاند!
 

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان نیز از تمایل روسیه برای انجام همکاری های بیشتر هسته ای بین ایران و روسیه سخن گفته و به سخنان وزیر انرژی روسیه اشاره کرده است جایی که او درباره همکاری های بیشتر اتمی ایران و روسیه در آینده ای نزدیک خبر داده است.
تابناک: افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر با تولید هزار مگاوات برق در مرحله مقدماتی آغاز این نیروگاه با واکنش های متعددی در سطح بین المللی مواجه شده است.

ضمن انتشار خبر افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر به ثبت نام نیروگاه اتمی بوشهر در فهرست نیروگاه های فعال اتمی دنیا اشاره کرد و نوشت: از این پس نیروگاه اتمی بوشهر نیز در زمره نیروگاه های فعال دنیا محسوب خواهد شد.

 در ادامه گزارش رویترز آمده است: همزمان با افتتاح رسمی این نیروگاه، روسیه از ایران و غرب خواسته است که مذاکرات هسته ای خود را از سر بگیرند.

«یورونیوز» هم ضمن انعکاس خبر راه اندازی رسمی نیروگاه اتمی بوشهر از حضور مقامات و دست اندرکاران روسی در مراسم افتتاحیه نیروگاه اتمی بوشهر و اهمیت این حضور، گزارشی را منتشر کرده است.

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان نیز از تمایل روسیه برای انجام همکاری های بیشتر هسته ای بین ایران و روسیه سخن گفته و به سخنان وزیر انرژی روسیه اشاره کرده است جایی که او درباره همکاری های بیشتر اتمی ایران و روسیه در آینده ای نزدیک خبر داده است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» نیز ضمن انتشار خبر افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر از توافق روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تامین سوخت این نیروگاه و بازگشت سوخت مصرف شده به روسیه خبر داده و گفته است: تامین و کنترل سوخت نیروگاه اتمی بوشهر با توافق آژانس بر عهده روسیه خواهد بود.

نشریه آمریکایی «فارین پالسی» نیز به بررسی سابقه ساخت این نیروگاه در زمان حکومت شاه و ادامه آن در پس از انقلاب پرداخته و نوشته است: در نهایت پروژه تاسیس نیروگاه اتمی ایران که سالها پیش آغاز شده بود، با افتتاح رسمی آن اکنون به ثمر نشسته است.

واکنش ها به راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در حالی همچنان ادامه دارد که این نیروگاه کاملا بر اساس مقررات آژانس و بر اساس نظارت این نهاد نظارتی فعالیتش را آغاز کرده است.

در واقع آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر علیرغم وجود تحریم های گسترده اعمال شده علیه کشورمان و همچنین کارشکنی هایی همچون انتشار بد افزار در سیستم های این نیروگاه نقطه عطفی در پیشرفته های هسته ای کشورمان محسوب می شود.
 

در فضای انتخابات، رقابت سالم وجود دارد ولی عداوت و دشمنی، تخریب و آبرو ریزی و برهم زدن یکپارچگی نباید وجود داشته باشد.
مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ظهر دیروز در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران با اشاره به بیداری اسلامی در جهان اظهار داشتند:‌ امروز بیداری اسلامی در جهان به راه افتاده است و روز به روز آثار این بیداری بیشتر می‌شود؛ در مقابل این بیداری نیز دشمنان تلاش می‌کنند مسیر آن را غیر اسلامی کنند، ولی این بیداری به گونه‌ای است که مجال را به آنها نخواهد داد.

ایشان با تأکید بر این که این موج بیداری، در مسیر اسلامی است، خاطرنشان ساختند: ممکن است که دراین کشورها حکومت اسلامی تشکیل نشود، ولی حکومتی مایل به اسلامی برپا می‌گردد که گواه این مسئله نیز تسخیر سفارت اسرائیل در مصر می‌باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر نقش رهبری در بیداری اسلامی تصریح کردند: رهبری در پیروزی انقلاب‌ها تأثیر بسزایی دارد‌، به گونه‌ای که اگر در این کشورها نیز رهبری همچون امام خمینی‌(ره) داشتند، نتیجه این حرکت‌ها این قدر طول نمی‌کشید. همانگونه که در انقلاب ما رهبری نقش داشت و امروز نیز در ادامه آن این تأثیرگذاری وجود دارد.

ایشان با بیان این که هرچه این بیداری اسلامی بیشتر شود، دشمن خط و نشان های بیشتری برای ما می‌کشد، خاطرنشان ساختند: بر اساس موج گسترده بیداری اسلامی، اخیراً از سوی دشمنان اعلام شده است که تمامی مشکلات ما از جمهوری اسلامی ایران است. این مسئله نشان می‌دهد که باید آمادگی بیشتری داشته باشیم.

این مرجع تقلید تأکید کردند: در این شرایط باید بیداری و آگاهی، انسجام و اتحاد را در جامعه بیشتر کنیم؛ اینگونه نباشد که در رقابت‌های انتخاباتی، به عداوت، دشمنی، تخریب و آبروریزی که موجب از بین بردن اتحاد و یکپارچگی می‌شود روی آورد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزودند: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم در آینده تجربیات خود را دراختیار کشورهای اسلامی قرار دهیم تا آنها بتوانند جامعه دینی را از وجود نااهلان و نامحرمان پاک کنند.

ایشان با تأکید بر این که در کنار این آمادگی و اتحاد باید در پیشگاه خداوند دعا کنیم، بیان داشتند: نیروی ما محدود است،‌از این رو باید از خداوند بخواهیم که ما را در مقابل دشمنان پیروز کند؛ همانطور که اگر تا امروز یاری خدا نبود، در شرایط امروزی به سر نمی‌بردیم.

معظم‌له با استناد به آیاتی از قرآن تأکید کردند: بر اساس قرآن کریم در صورتی که ما به خداوند ایمان داشته باشیم و به وظایف خود عمل کنیم، نباید در برابر دشمنان سست و غمگین شویم، چون پیروزی با ماست.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از خطبه‌های پایانی نهج‌البلاغه اظهار داشت: بر اساس کلام حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مردم سه دسته‌ هستند، دسته نخست، دانشمندان و عالمان ربانی می‌باشند، دسته دیگر افرادی که دنبال علم عالمان ربانی می‌روند و دسته دیگر افرادی هستند که نور علم بر آنها نتابیده است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان تأکید کردند: دسته سوم افرادی بی ارزش و بی سرو پا هستند که هرجا سر و صدایی شود، دنبال آن می‌روند و همانند برگ‌های پاییزی با ورزش باد به این طرف و آن طرف می‌روند؛ بنابراین،‌ انسان‌ها باید تلاش کنند حداقل جز افرادی باشند که به دنبال فراگیری علم علما هستند.
 

بر اساس این خبر تمام این اتفاقات به صورت محرمانه انجام شده و مسئولان فوتبال ایران هنوز تصمیمی برای رسانه ای شدن این ماجرا ندارند.
فردا ، اسامی رییس مجمع و اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس به کنقدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

در حالی که عزیز محمدی رییس سازمان لیگ برتر می گوید هنوز خبری نیست و تا صبح امروز اتفاق جدیدی در مورد هیئت مدیره تیم های استقلال و پرسپولیس نیفتاده است اما خبر رسیده که هم اعضا و رییس مجمع دو تیم انتخاب شده اند و هم اسامی آنها به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

بر اساس این خبر تمام این اتفاقات به صورت محرمانه انجام شده و مسئولان فوتبال ایران هنوز تصمیمی برای رسانه ای شدن این ماجرا ندارند.
 

در پی انتشار خبر جعلی کشف پیکر امام موسی صدر بلافاصله این خبر در برخی شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد.
فارس: شامگاه جمعه شبکه آمریکایی «الحره» به نقل از منابع خبری مدعی شد پیکر امام موسی صدر به همراه 17 زندانی دیگر در یکی از بیمارستان‌های لیبی کشف شده است، اما سخنگوی شورای انتقالی لیبی و بسیاری از مقامات نظامی و خبرنگاران لیبیایی خبرکشف پیکر امام موسی صدر را تکذیب کردند
در پی انتشار خبر جعلی کشف پیکر امام موسی صدر بلافاصله این خبر در برخی شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد.

"محمود شمام" سخنگوی شورای انتقالی لیبی این خبر را کذب خواند و گفت: با توجه‌ به‌ شخصیت امام موسی صدر و اهمیت این موضوع، اگر پیکر ایشان کشف می شد، شورای انتقالی و بنده‌ از آن مطلع می شدم اما تاکنون چنین چیزی به‌ ما ابلاغ نشده‌ است.

" عبد‌الکریم بالحاج" رئیس شورای نظامی طرابلس،سرهنگ "احمد بانی" سخنگوی شورای نظامی وابسته به شورای ملی انتقالی لیبی و چندین خبرنگار لیبیایی نیز کشف پیکر امام موسی صدر و خبر این شبکه‌ آمریکایی را تکذیب کردند.

شبکه العاصمه لیبی: ما نگفتیم جسد امام موسی صدر پیدا شد

"محمد منعیم" خبرنگار شبکه‌ خبری لیبیایی العاصمه که‌ برای اولین بار این شبکه‌ خبر کشف اجساد را منتشر کرد، ماجرا را چنین روایت کرد: ما نگفتیم که‌ پیکر امام موسی صدر پیدا شده‌ بلکه‌ شبکه‌ خبری ما به‌ نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد در یکی از زیر زمین های بیمارستان طرابلس چندین جسد پیدا شده که‌ احتمال می رود زمان مرگ آنها چند ماه‌ پیش و یا چند سال پیش باشد.

وی افزود: ما نیز اعلام کردیم کشف این اجساد در حالی است که‌ هنوز از سرنوشت امام موسی صدر خبری نیست اما شبکه‌ آمریکایی الحره‌ با کپی برداری ناشیانه‌ از این خبر بخش هایی از آن را سانسور و بخش های را نیز به‌ آن افزود.

خبرسازی شبکه آمریکایی

برخی منابع خبری به نقل از سایت خبری العاصمه و همچنین شبکه آمریکایی الحره مدعی شدند که پیکر مطهر امام موسی صدر به همراه 17 زندانی دیگر در یکی از بیمارستان‌های لیبی کشف شد.

در حالی که بسیاری از صاحبنظران معتقدند که امام موسی صدر زنده است، به نظر می رسد اینگونه خبرسازی ها ، تلاش برای القای شهادت این عالم شیعی و بستن پرونده ربایش اوست.
 

آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان