ASTAN

خبرگزاری فارس: هزاران زن بحرینی طی تحصنی با عنوان "آزادی برای زنان آزاده بحرین" اعتراض خود را به دستگیری زنان توسط رژیم آل‌خلیفه ابراز داشتند.
 

به گزارش فارس، هزاران زن بحرینی روز پنجشنبه در تحصن گسترده‌ای با عنوان "آزادی برای زنان آزاده بحرین" اعتراض خود را به اقدام اخیر رژیم آل‌خلیفه در دستگیری زنان بحرینی ابراز داشتند.
هفته پیش بیش از 40 زن بحرینی که به انتخابات میاندوره‌ای پارلمان بحرین معترض بودند، توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه دستگیر شده و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند.
 
این افراد در مرکز تجاری،‌ جایی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، به طور بی‌رحمانه‌ای دستگیر شدند.
 
از این تعداد 7 دختر نوجوان 12 تا 15 ساله نیز در میان دستگیر شدگان هستند.
 گزارش‌ها حاکی از آن است که دستگیر شدگان تحقیر شده و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند.
 
این زنان روز جمعه و یک روز پیش از انتخابات میاندوره‌ای مجلس بحرین دستگیر شدند.
 
حزب الوفاق بحرین که در اعتراض به سرکوب تظاهرات‌کنندگان، نمایندگان خود را از پارلمان بحرین فرا خوانده، انتخابات رژیم آل‌خلیفه را تحریم کرد و در انتخابات روز شنبه تعداد اندکی از مردم بحرین در آن مشارکت کردند که برخی خبرها حاکی از مشارکت کمتر از 10 درصد در این انتخابات بوده است.

برای دیدن گزارش تصویری این تحصن اینجا را کلیک کنید
 

مسئول کانون بصیرت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
جریان فتنه‌ درصدد نفوذ در دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: مسئول کانون بصیرت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جریان فتنه عقبه چند صد ساله فکری دارد، گفت: این جریان هنوز در دانشگاه‌ها نفوذ در خور توجه دارد و می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی بعداز ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی و نقش نخبگان در دانشگاه شیراز اظهار داشت: در شرایط امروز با خطر بزرگی به‌نام جریان فتنه مواجه هستیم که به شدت در حال بازسازی خود است.
لنکرانی افزود: این جریان تلاش دارد شکست خود در فتنه 88 را جبران و به نوعی ویژه خودنمایی کند.
وی ادامه داد: جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت با استفاده از ابزار قدرت و ثروت از اهداف جریان فتنه است که باید آحاد مردم در مقابل آن بصیرت و هوشیاری داشته باشند.
مسئول کانون بصیرت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نباید هیچکدام از برنامه‌ریزی‌ها و موضوع‌های جریان فتنه را نادیده گرفت، اضافه کرد: نگاه تلسکوپی به این جریان غفلت جامعه و فعالیت‌های آزادانه این نوع جریان در جامعه را به دنبال دارد.
لنکرانی تصریح کرد: امیدواریم فعالیت‌های کانون بصیرت طوری باشد که در تفکر و ترویج اندیشه‌های اسلامی به عنوان یک تکلیف تاثیرگذار باشد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف در کانون بصیرت عضوگیری نیست و قصد داریم اگر روشنگری در بین نیروهای حزب‌الله مشاهده می‌شود با بصیرت تمام آن را در جامعه ترویج داده و به گفتمان قالب تبدیل کنیم.
لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه از شرایط و فرصت‌های موجود به خوبی استفاده نمی‌کنند تصریح کرد: گاهی به جای سطحی نگاه کردن نیازمند افق دید بالا هستیم و باید برای رسیدن به سرنوشت خوب به آن توجه داشته باشیم.
 

 
فرمانده سپاه فجر استان فارس:       
ما در میانه میدان جنگ فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: جنگ فرهنگی اتفاق افتاده و ما اکنون در میانه این میدان هستیم.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، غلامحسین غیب‌پرور سه‌شنبه ‌شب در جمع خانواده‌های شهدا، بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس در سپاه ناحیه قیروکارزین اظهار داشت: در هشت سال دفاع رزمندگان مانند کوه در برابر دشمن ایستادند و عاشقانه به شهادت رسیدند چراکه راه سیدالشهدا را خوب شناختند.
وی افزود: در مکتب ابا‌عبدالله (ع) جانفشانی، عشق، ایثار و مجاهدت سن و سال نمی‌شناسد و هر کسی برای رسیدن به آزادگی و نجات باید پا به این راه بگذارد.
غیب‌پرور اضافه کرد: بچه‌های جنگ تکلیف خود را به اسلام ادا کردند و بعد از هشت سال دفاع خداوند بر سر ما منت نهاده و ایران اسلامی برای همگان الگو شده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به جنگ نرم دشمن تصریح کرد: دشمن امروز با ابزار دیگری مانند مواد مخدر و ابتذالات فرهنگی به ما یورش آورده و جهاد امروز از جهاد نظامی سخت‌تر است.
وی بیان کرد: جریان انحرافی با گمراهی به تقابل با نائب بر حق امام عصر (عج) آمده‌اند که باید در این دوران پر مخاطره با داشتن بصیرت دین خود را در این امتحانات حفظ کنیم.
غیب‌پرور ادامه داد: جنگ فرهنگی اتفاق افتاده و ما اکنون در میانه میدان هستیم و باید کاری کنیم که در نزد پروردگار، پیامبر و امامان خود رو سفید باشیم.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به تجهیز گروه‌های معاند و تروریستی مانند پژاک توسط استکبار بیان کرد: با عقب راندن این گروه و تسلط بر مواضعشان شاهد تجهیز گسترده آنان توسط استکبار برای ضربه زدن به انقلاب بودیم و این امر نشان می‌دهد عرصه مجاهدت و حفاظت از دین همچنان وجود دارد.
غیب‌پرور در پایان اضافه کرد: حراست و پاسداری از انقلاب و قطره قطره خون شهیدان در گرو پاسداری از ولایت این نعمت عظیم خداوند است.
 

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه شیراز گفت: فتنه 88 با یک دروغ گفتن و به دنبال آن دروغ‌ها، اسرارها و قسم‌های دیگر اتفاق افتاد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: با دروغ‌هایی که در فتنه 88 رخ داد شاهد تعطیلی جامعه و ایجاد مردم بر سر دو راهی بودیم که نتیجه آن نیر حمله به عزادارن حسینی و از بین بردن شعار حادثه عاشورا و کربلا بود.
ایمانی بیان داشت: طبق آیات قرآن کریم که در مورد دروغگویان آمده است آنان دچار عذاب خار کننده می‌شوند.
وی ادامه داد: در جامعه امروز نیز افرادی هستند که با تفسیر غلط آیات قرآن و بیان تفاسیر غلط احادیث می‌خواهند افکار ناصحیح را در دل افراد جامعه منتشر کنند که مردم نیز باید در این زمینه هوشیار و بصیرت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی جزو نهادهای مرتبط با انقلاب اسلامی است و در قانون بیش از 30 مورد وظیفه برای آن مشخص شده است.
ایمانی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع پرسنل نیروی انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مظهر قدرت، مروت و مهربانی، صلابت و قدرت است.
وی به مقوله امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: در این زمینه تمام نهادهای مختلف باید همکاری کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مردم در زیر سایه‌سار آن آرامش و راحتی و رفاه را به دست آورند.
ایمانی تصریح کرد: در شرایط موجود تمام مسئولان از جمله مردم باید چشم و گوش نیروی انتظامی باشند و آن را در عرصه‌های مختلف یاری کنند.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: تمام نهادهای قانون‌گذار، فرهنگی و نظارتی باید خود را در مسیر اهداف بلند نظام در بستری شتابان از حرکت رو به رشد قرار دهند تا به عقب نرفته و منزوی نشوند.
خطیب نماز جمعه شیراز همچنین امروز در خطبه‌های خود به هفته حج، هفته احسان و نیکوکاری و گرامیداشت هفته کرامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: باید برنامه‌های هفته کرامت با شکوه خاصی در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شود.

 

خبرگزاری فارس: وزیر کابینه دولت نهم با بیان اینکه نسبت به برخی کارهای دولت انتقاد جدی وارد است گفت: جریان انحرافی حاشیه‌سازی می‌کند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس که در شیراز برگزار شده بود در پاسخ به سؤال شرکت کنندگان در مورد عملکرد دولت اظهار داشت: از رئیس جمهور به خاطر حضور در صحنه‌های بین‌المللی، ایجاد عدالت‌خواهی در کشور، توجه به اجرای طرح‌های مختلف و رسیدگی به وضعیت نقاط محروم کشور قدردانی می‌کنیم اما انتقاد جدی نسبت به برخی کارهای دولت داریم.
وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: تاخیر در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب از مهم‌ترین اشکالاتی است که بر دولت وارد است.
وی ادامه داد: اختلاس‌های امروز از عدم اصلاح به موقع نظام بانکی نشات می‌گیرد و این نیز آفت‌های بسیاری را به دنبال داشته است.
مسئول کانون بصیرت شیراز ادامه داد: معتقدیم باید تمام خوبی‌ها و بدی‌های دولت را دید و انتقاد منصفانه به آن کرد.
لنکرانی همچنین بیان داشت: ریشه تمام انحراف‌ها چه در جریان فتنه‌گر و جریان‌های حاشیه‌ساز دولت را اسلام منهای روحانیت تلقی می‌کنیم.
وی گفت: بخشی از اتصالات دولت به ویژه در زمینه اقتصادی نیز مشخص شده که ریشه آن ناشی از اسلام منهای روحانیت است.
این وزیر سابق دولت نهم اظهار داشت: اینکه جریان حاشیه‌ساز بخواهد خدمتگزاری دولت را زیر سئوال ببرد باید مورد مخالفت قرار گیرد و نباید طوری باشد که جریان فتنه‌گر به دنبال حذف نظام باشد و یقه نیروهای حزب‌الهی را بکشد و بیراهه رود.
مسئول جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این جبهه در استان فارس اشاره کرد و ابراز داشت: مطرح کردن انتخابات در شرایط و زمان کنونی، باعث لطمه خوردن به فضای عمومی کشور می‌شود و در جبهه تلاشمان این است که اصولگرایی را به معنای واقعی آن نهادینه و اشاعه دهیم.
وی ادامه داد: جبهه پایداری جبهه‌ای است که با حزب تفاوت دارد و ما در احزاب عضوگیری می‌کنیم و محور تلاش، قدرت و فتح اهرم‌ها یکی به یکی است.
لنکرانی تصریح کرد: هدف دیگر و مهم ما در جبهه پایداری این است که فضای گفتمان در این استان را به خوبی باز کرده و هر فرد یا گروهی آن را قبول داشته باشد می‌تواند عضو شود.
وی در مورد مشخص شدن اعضای گروه 8+7 در استان فارس نیز گفت: هنوز اعضای این گروه فعال نشده‌اند.
انتهای پیام/‌ش
 

آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان