ASTAN

فرار خاوری دو نکته را به ذهن متبادر می‌کند: دولت که پیش از این ویژگی و تفاوت اساسی خود را با دولت‌های پیشین ساده‌زیستی و پاک‌دستی می‌داند، مدیرانی پروازی دارد که خانواده آنها مقیم کانادا هستند. گفته شده که این مدیر نزدیک به دولت تابعیت دوگانه دارد و به دلیل داشتن تابعیت دوگانه مشکلات امنیتی را برای کشور به وجود آورده است. آیا دولت دهم باز هم مدیرانی دارد که دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده آنها در ایران زندگی نمی‌کنند؟
شفاف: حرف و حدیث ها بر سر اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی همچنان ادامه دارد.هر چند گفته شده که عامل اصلی این اختلاس دستگیر شده است، اما سونامی اختلاس دامن مدیران بانکی را گرفته و همچنان باید منتظر خبر برکناری و یا استعفا آنها بود.
 


خاوری، مدیرعامل بانک ملی، که پیش از این گفته شده بود که از کشور فرار کرده است، با عدم بازگشت خود به ایران این شایعه را تقویت کرده است. فرار وی دو نکته را به ذهن متبادر می‌کند:

الف) دولت که پیش از این ویژگی و تفاوت اساسی خود را با دولت‌های پیشین ساده‌زیستی و پاک‌دستی می‌داند، مدیرانی پروازی دارد که خانواده آنها مقیم کانادا هستند. گفته شده که این مدیر نزدیک به دولت تابعیت دوگانه دارد.

آیا دولت دهم باز هم مدیرانی دارد که دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده آنها در ایران زندگی نمی‌کنند؟

ب) این مدیر منسوب به دولت، به دلیل داشتن تابعیت دوگانه مشکلات امنیتی را برای کشور به وجود آورده است.

اما در مقابل صادق لاریجانی با انتقاد از وقاحت برخی رسانه‌ها به مردم نسبت به رسیدگی به این پرونده اطمینان داد. رئیس قوه قضاییه با تشکر از رئیس سازمان بازرسی کشور، قول رسیدگی سریع به این پرونده عظیم اختلاس را داده بود و همچنین از رسانه ها به خاطر اطلاع رسانی غیر دقیق درباره این اختلاس انتقاد کرد.

صادق لاریجانی در این باره گفت: مردم شریف ایران بدانند دستگاه قضایی هرگز کوتاه نمی‌آید و در همین جا ضمن تشکر از همه مسئولان دستگاه قضایی در استان خوزستان و سازمان بازرسی کل کشور که بسیار خوب کار کردند، اعلام می‌کنم ما بنا نداریم پرونده‌هایی را که هنوز به انجامی نرسیده‌اند و محکومیتی صادر نشده است رسانه‌ای کنیم و در این پرونده نیز از ابتدا بنابر همین بوده است.
 
وی بزرگنمایی کردن چنین پرونده‌هایی را در رسانه‌ها و اظهار نظرهای غیر واقعی و غیر قانونی را موجب برهم زدن رویه رسیدگی قضایی اعلام کرد و گفت: حتی خود من به عنوان رئیس قوه قضاییه تا زمانی که تمام حقایق این پرونده روشن نشده و پیگیری‌های قضایی به سرانجام نرسیده است نمی‌توانم به صراحت اعلام کنم که سه هزار میلیارد اختلاس شده است. رسانه‌ای کردن یک اتهام و بزرگنمایی آن موجب مخدوش شدن تحقیقات قضایی می‌شود و این نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع نظام و نه به نفع مردم است.

اما در هر حال و با وجود این سخنان جنجال بر سر اختلاس رقمی با 13 صفر!همچنان ادامه دارد و هر بار اخبار ضد نقیض دراین باره منتشر می شود چرا که این مساله آنقدر حایز اهمیت است که رسانه ها نمی توانند درباره آن سکوت کنند.

استعفا خاوری مدیر عامل بانک ملی و سپس فرارش از ایران، برکناری جهرمی و چند مدیر بانکی دیگر نمونه ای از این خبرهاست.

اخبار جدید حاکی از آن است که احتمال استعفای سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی قوت گرفت. به پورمحمدی پیشنهاد شده است که یا استعفا دهد و یا از کار برکنار می‌‌شود. براساس تازه ترین خبرها، ظاهرا قائم مقام بانک مرکزی هم پذیرفته است که استعفا دهد.
 


به گزارش مهر، مسئولیت نظارت بر سیستم بانکی برعهده حمید پورمحمدی است که عملکرد ضعیف این بخش منجر به این شده است که چنین درخواست‌های از قائم مقام بانک مرکزی شود.
 
گفته شده، محمودرضا خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی پیش از خروج از کشور در جلسه‌ای در خوزستان با حضور اژه‌ای مامور ویژه دولت برای رسیدگی به پرونده اختلاس نظام بانکی مورد سرزنش قرار گرفته بود.
 
همچنین بنا بر اخبار رسیده، از رامین پاشایی فام مدیرعامل بانک سپه، امیر منصور خاکی عضو هیئت مدیره بانک ملی، پیشرو مدیرعامل بانک صنعت و معدن و غلامرضا تاج‌گردون دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به عنوان جایگزینان احتمالی خاوری در بانک ملی نامبرده می‌شود.
 
منابع خبری عنوان می‌کنند که با توجه به اتفاقات اخیر انتخاب مدیران بانک ملی و برخی دیگر از مدیران بانکی با تائید نظر نهاد ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.
 
ناگفته نماند که برگزاری جلسات متعدد در ارتباط با اختلاس بزرگ مالی در وزارت اقتصاد بانک صادرات و بانک ملی همچنان ادامه دارد.

هر چند توضیحات وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در جلسه غیر علنی مجلس، بهارستان نشینها را راضی نکرد اما چون بهمنی را مجلس انتخاب نمی کند امکان استیضاح و برکناری اش برای مجلس نیست. اما با انشار اخبار جدید هر لجظه امکان استیضاح شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد قوت می گیرد و باید دید در نهایت سر انجام سونامی اختلاس چه خواهد شد؟

بهمنی نیز که دم خروس ناتوانی او در ناتوانی اداره بانک مرکزی بیرون زده، با طلبکاری نسبت به پرونده اختلاس اظهار نظر می‌کند. آیا بهمنی نیز استعفا خواهد داد و یا اینکه هنوز خود را طلبکار مردم می‌داند؟
نظرات بینندگان:
 

عملکرد خانه سینما و بی‌بی‌سی...!

خبرگزاری فارس:
عباس گودرزی - 1390/07/06
 

/والیبال جام ملت های آسیا - تهران/
ناکامی هکرهای آمریکایی در تخریب سایت فدراسیون والیبال ایران

خبرگزاری فارس: هکرهای آمریکایی که قصد داشتند در جریان مسابقات آسیایی سایت فدراسیون والیبال ایران را از کار بیندازند، موفق به انجام این کار نشدند.
 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، طی 24 ساعته گذشته و با افزایش چند ده برابری شمار بازدید کنندگان سایت فدراسیون والیبال که این آمار شب گذشته به بیش از سیصد و هفتاد و چهار هزار نفر رسید، هکرهای مختلفی که سرور های ثبت شده از آنها در آمریکا است، با ثبت بیش از صد هزار حمله به سرور سایت فدراسیون والیبال سعی در از کار انداختن این پایگاه داشتند که با هوشیاری، دقت عمل و تلاش بی وقفه مسئولان این سایت تمامی حمله ها مسدود شد و ناکام ماند.
 

 
در کمیته اقتصادی استقلال ماندنی نیستم
زرینچه: قرار نیست همه بازیکنان راضی باشند و بازی کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: قرار نیست همه بازیکنان راضی باشند و بازی کنند.
 

جواد زرینچه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه آیا می خواهد در کمیته اقتصادی باشگاه استقلال باقی بماند یا خیر اظهار داشت: من در این کمیته ماندنی نیستم چرا که حضور در این کمیته کار من نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از ابتدا این سمت را قبول کرده، عنوان کرد: از اول بحث ما به این شکل نبود. رسولی نژاد در جلسه توضیحاتی داد که مثلا باشگاه تراکتورسازی از سوی هوادارانش کمک می شود و استقلال هم با همه هوادارانش می تواند از این پتانسیل استفاده کند.

زرینچه در مورد اینکه قرار است هر هفته گزارش فنی به هیئت مدیره استقلال بدهد، گفت: اگر شرایطی پیش آید که هیئت مدیره در جریان مسائل فنی قرار گیرد، این کار را خواهیم کرد. مثلا در مورد بازی با ملوان در مورد نقاط قوت و ضعف تیم و عملکرد فنی تیم گزارشی به هیئت مدیره خواهیم داد.

وی در خصوص اینکه اگر اختلاف و حاشیه ای همانند اختلاف میداودی و مظلومی در استقلال رخ دهد وظیفه هیئت مدیره چیست، گفت: این مسائل باید با حضور سرپرست تیم حل شود و آقای پورحیدری حواسش به این مسائل هست. این اتفاق ها باید در داخل خانواده حل شود. قرار نیست همه راضی باشند و همه بازی کنند. سرپرست تیم با بازیکن صحبت می کند و یا قانع می شود یا نه.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که برنامه ای برای حضور در تمرینات دارد یا خیر گفت: برنامه ای برای این کار ندارم.
 

کی روش این حرف ها را جای دیگر می زد با او قرارداد نمی بستند
مظلومی:‌ میداودی می‌داند چرا نیمکت‌نشین شده است

خبرگزاری فارس: سرمربی استقلال در واکنش به اظهارات میلاد میداودی گفت: او می ‌‌‌تواند هر تصمیمی که می ‌‌خواهد بگیرد.
 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی سرمربی استقلال در خصوص آخرین وضعیت تیمش قبل از دیدار فردا با ملوان و مسائل مختلف فوتبال صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانیم:

* شرایط استقلال چگونه است؟

شرایط تیم ما خوب است و به جز فرهاد مجیدی، فریدون زندی را نیز در اختیار نداریم. خوشبختانه کیانوش رحمتی که در بازی قبل سه کارته بود را در اختیار داریم و می‌تواند برای ما بازی کند.

از لحاظ روحی و روانی و فنی شرایط خوب است. در خصوص مسائل مالی نیز جلسه‌ای در باشگاه داشتیم که قول داده شد مشکلات بچه‌ها حل شود. بازیکنان تیم من تلاش خود را انجام می‌دهند و زحمت می‌کشند تا تیم را به موفقیت برسد.

* این روزها بحث اعتراض برخی بازیکنان به نیمکت نشینی است به طور مثال میلاد میداوودی و مهدی امیرآبادی نسبت به نیمکت نشینی خود اعتراض کردند حتی میداوودی در گفت‌وگو با سایت شخصی‌اش اعلام کرده که 5 روز قبل از بازی با سایپا از ترکیب تیم کنار گذاشته شده. در این خصوص توضیح می‌دهید.

میلاد میداوودی می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. ما در اینجا به کسی قول نداده‌ایم که فیکس بازی کند. همه بچه‌ها توقع بازی دارند ولی ما اینجا به کسی قولی ندادیم. کسی فکر می‌کرد میلاد میداوودی مقابل پرسپولیس فیکس بازی کند‌ و سپس به تیم ملی دعوت شود؟

* میداوودی اعلام کرده به خاطر بازی خوب مقابل پرسپولیس و دعوت به تیم ملی نیمکت نشین شده است....

من جواب میداوودی را نمی‌دهم و نمی‌گویم برای چه روی نیمکت نشسته ولی خودش می‌داند برای چه مسئله‌ای نیمکت نشین شده و بهتر است او بی‌جهت وارد مسائل دیگری نشود. با بازیکنانم صحبت می‌کنم و اگر بخواهند این مسائل را مطرح کنند بدتر خواهد شد و وضع آنها بهتر نخواهد شد. بهتر است در اختیار تیم باشند. 8 ماه منتظر میداوودی بودیم و به او آهسته آهسته میدان دادم. برخی از فوتبالیست‌ها واقعا گاهی فراموشکار هستند.

* فکر نمی‌کنید این مسئله باعث جدل بین شما و بازیکنان شود و به استقلال ضربه بخورد؟

نه اینگونه نیست. جدلی وجود ندارد که بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم. فوتبالیست، حرفه‌ای است و باید بپذیرد هر وقت به او نیاز بود از او استفاده شود و اینکه حرف بزنند درست نیست. البته اگر فوتبالیست ناراحت نشود هم چندان طبیعی و درست نیست. آنها باید تلاش کنند تا جایگاه خود را بدست آورند.

* فکر نمی‌کنید در این شرایط که استقلال نتیجه می‌گیرد اعتراض برخی بازیکنان به این تیم لطمه بزند؟

سد راه خودمان، حاشیه‌ها و خود ما خواهیم بود. یکسری از دوستان وارد این مسئله می‌شوند که از بازیکن نیمکت نشین مصاحبه می‌گیرند ولی از بهترین بازیکن زمین مصاحبه نمی‌گیرند. بازیکن بعد از بازی از نیمکت نشینی ناراحت است و یکسری چیزها هم می‌گوید و من اعتقاد دارم این مسائل غیرعادی است. ما هم تلاش می‌کنیم اجازه ندهیم این مسائل غیرعادی به ما لطمه بزند.

* چه کسانی این شرایط غیرعادی که اشاره می‌کنید را فراهم می‌کنند؟

همان کسانی که این مصاحبه‌ها را می‌گیرند. چرا از بازیکنی که بازی کرده و گل زده مصاحبه نمی‌گیرند؟‌

* اما میلاد میداوودی با وب‌سایت شخصی خودش مصاحبه و این مسائل را مطرح کرده است.

او نظر خودش را گفته و من باید با او صحبت کنم.

* در خصوص صحبت‌هایی که با بازیکنانتان مطرح کرده‌اید صحبت می‌کنید؟

در خصوص مسائلی که اتفاق می‌افتد به آنها هوشیاری می‌دهیم که حواسشان باشد چون در کار ما تأثیرگذار است. می‌گوییم وارد حواشی نشوند و روی مسائل فنی تمرکز کنند.

* بازی فردا با ملوان را چطور می‌بینید؟

بازی بسیار سختی در انزلی در پیش داریم. درست است که این تیم در انتهای جدول حضور دارد اما آنها همیشه در انزلی مقابل استقلال خوب بوده‌اند. ما سال گذشته به جز جام حذفی در دو بازی رفت و برگشت لیگ آنها را شکست دادیم. مربی حریف اعلام کرده که جام حذفی را تکرار می‌کنیم اما ما هم اعلام می‌کنیم که نتایج لیگ گذشته را رقم می‌زنیم. ما برای سه امتیاز بازی به میدان می‌رویم و می‌دانیم بازی سختی در پیش داریم. این تیم از تیم‌های خوب محسوب می‌شود و پورغلامی مربی باانگیزه و خوب لیگ برتر است.

* شنیده‌اید جاسم کرار به خاطر بازی مقابل تراکتورسازی از تیم ملی عراق خط خورد؟

کرار اصلا مقصر این قضیه نبود و حضور در بازی تراکتورسازی تقصیر ما بود. بهتر است که از طریق شما این خبر به گوش آنها برسد که ما مجبور شدیم به زور آمپول او را بازی دهیم. حتی اگر برای تیم ملی عراق هم بازی می‌کرد خیلی ضرر می‌کردند. ما در بازی با تراکتورسازی به خاطر یکسری از کمبودهایمان به کرار بازی دادیم.

* مسئولان فدراسیون عراق اعلام کردند که کرار اردوی این تیم را ترک و برای استقلال بازی کرده است.

کرار اردو را ترک نکرد و به تهران آمد و تنها چند جلسه دور زمین دوید. ما اشتباه کردیم که او را داخل زمین گذاشتیم.

* مدیربرنامه‌های ولید علی اعلام کرده که او مشکل خانوادگی دارد و اصلا قهری در کار نیست. در این خصوص توضیح می‌دهید؟

مگر می‌شود یک بازیکن ایران را ترک کند و بگوید مشکل دارم؟ مگر ما باشگاه، مدیر، مربی و غیره نداریم؟ چطور برای پول 10 بار به باشگاه می‌روند تا پولشان را بگیرند اما حالا از کشور می‌روند و هیچ خبری از او نداریم و هیچ اطلاعی به باشگاه نمی‌دهد سپس می‌گویند مشکل خانوادگی داریم؟‌ این مسائل آیا حرفه‌ای است؟ ما او را در اختیار باشگاه گذاشتیم و باشگاه در مور این بازیکن تصمیم خواهد گرفت.

* در خصوص مشکلات مالی صحبت کنید. فکر نمی‌کنید این مشکلات در بازی با ملوان تأثیرگذار باشد.

من جلسه‌ای با آقای فتح الله زاده و معاونین برگزار کردم.آنها در صحبتی که انجام دادند و از طریق قول‌هایی که دوستان هیئت مدیره دادند گفته اند که مشکلات تا روز شنبه حل خواهد شد. ما هم این مسئله را به بازیکنان انتقال دادیم و امیدواریم این مسائل حل شود چون تیم من در صدر جدول است. دربی را هم برنده شده و برای قهرمانی گام برمی‌دارد. امیدوارم مشکلات حل شود و بچه‌ها انگیزه خود را از دست ندهند چون آنها نهایت تلاش خود را انجام دادند و باز هم از آنها ممنون هستم که در تمرینات به عشق هواداران استقلال تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند ولی اگر وضعیت همین گونه پیش رود من آینده خوبی را نخواهم دید.

* حتی برخی بازیکنان می‌گویند وسیله نقلیه هم ندارند...

مشکلات مالی یکسری از بازیکنان با همت فتح الله زاده که جا دارد از او تشکر کنم حل شده است. این مشکلات شامل همه نیست و فقط در مورد چند بازیکن صدق می‌کند حالا ممکن است برخی‌ها چک داشته باشند و مقداری از مطالباتشان باقی مانده باشد.
 
بیرون از گود همه فکر می‌کنند فوتبالیست‌ها پول پارو می‌کنند ولی نمی‌دانند که وقتی آنها قرارداد می‌بندند پول به چه شکلی به آنها پرداخت می‌شود. یکسری از بازیکنان از دو سال پیش طلبکار هستند. خودتان شاهد هستید که از بیرون نامه کمک به بازیکنان استقلال می‌رسد. همه فکر می‌کنند اینها وضعیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند به همه کمک کنند اما شرایط این گونه نیست. هرکسی در شرایط زندگی خود هست و فوتبالیست‌ها شرایطی دارند که مردم از بیرون به زندگی آنها نگاه می‌کند. شاید باورتان نشود من پژوی 206 سوار می شوم و خیلی‌ها به من متلک می‌اندازند. یک ماشین دیگر داشتم و آن را فروختم و از کجا بیاورم که خرج زندگی‌ام را بدهم. شاید باورتان نشود که ماشین دخترم را سوار می‌شوم و او مدام می‌گوید ماشینم را نیاز دارم.

*‌ برنامه 90را نگاه کردید؟ نظرتان راجع به این برنامه چیست؟

من وارد این مسائل نمی‌شوم ولی یک چیز می‌گویم اگر تیم دولتی است که همین گونه است باید آدم‌های دولتی آن را حمایت کنند چون می‌توانند پول بهتری به تیم تزریق کند چرا که آنها ارتباط دارند ولی اگر تیم شخصی باشد شرایط فرق می‌کند. اعتقاد من این است که دولتی باشد بهتر است مثلا حالا جواد زرینچه به عنوان مسئول کمیته اقتصادی هیئت مدیره انتخاب شده اما آیا به او پولی می‌دهند؟ تعجب می‌کنم که چرا زرینچه این پست را قبول کرد. اگر آن قول‌هایی که بخش خصوصی داده می‌شود عملی شود می‌توان گفت که باشگاه خصوصی باشند بهتر است اما حالا تیم دولتی است و دولت هم هزینه می‌کند دوست دارد آدم‌هایی بالای سر تیم باشد که از خودشان باشد.

* در این 8 هفته‌ای که از لیگ گذشته از روند برنامه ریزی لیگ راضی بوده‌اید؟‌

از برنامه ریزی راضی هستیم اما تداخلی که در بازی‌های تیم ملی به وجود می‌آید واقعا ما را اذیت می‌کند. سال گذشته یکی دو ملی پوش داشتیم و خیالمان راحت بود اما امسال 7-6 نفر در اردوی تیم ملی حضور دارند و این کار را برای ما سخت می‌کند. به یک باره به هنگام برگزاری اردوی تیم ملی تیم ما تخلیه می‌شود. حالا بعد از بازی با ملوان باید دوباره تمرین کنیم و نمی‌دانیم در این 12 روز چه باید کرد. اینگونه سازمان برنامه ریزی‌اش به هم می‌ریزد.

* اما کفاشیان اعلام کرده بعد از صحبت با کی‌روش به جمع رسیده‌اند که اولویت با تیم ملی باشد.

این صحبت منطقی نیست. اگر کی‌روش این صحبت را جای دیگری انجام می‌داد فکر نمی‌کنم با او قرارداد می‌بستند. مگر اینگونه می‌شود که باشگاه‌ها تعطیل شوند؟ خب به یکباره لیگ را تعطیل کنند و با تیم ملی کار کنند. مگر انصاری فرد را مربیان لیگ برترمان نساختند؟ کی‌روش هم حق دارد که به فکر برنامه‌های تاکتیکی‌اش باشد اما اگر شرایط این گونه پیش رود باید لیگ تعطیل شود. متأسفانه وقتی یک مربی خارجی به ایران می ‌آید هم فکر می‌کنند هر حرفی او می‌زند درست و منطقی است. از نظر من حرف ایشان اصلا منطقی نیست.

* فکر می‌کنید بازی دوستانه با فلسطین برای تیم ما بار فنی دارد یا خیر؟

اصلا بار فنی ندارد اما از یک بعد دیگر روی مسائل سیاسی برنامه ریزی شده که با برادران فلسطینی تعامل داشته باشیم. من اعتقاد دارم نباید برای بازی با فلسطین اردو بگذارند اما اینگونه که کی‌روش صحبت کرده دوست دارد مرتب بازیکنان در اختیار او باشند.

* پایتان را چه زمانی جراحی می‌کنید؟

انشاءالله نیم فصل جراحی می‌کنم.

* در بازی با سایپا در دقیقه 90 نزدیک بود به خاطر درد پای خود روی زمین بنشینید...

اصلا توان نداشتم و می‌خواستم بنشینم که بهتاش فریبا گفت این یک دقیقه را هم تحمل کن.

* از هیچ تیم لیگ برتری طلبکار نیستید که کارتان به کمیته انضباطی کشیده باشد؟

خدا را شکر آخرین تیم صنعت نفت آبادان بود که بعداز 5 سال دو ماه پیش مطالباتمان را گرفتم. خوشبختانه ابومسلم و مس کرمان مطالباتم را پرداخت کردند اما در استقلال تلافی شد (با خنده) اما شنیده‌ام بهتاش فریبا از تیم سابقش طلبکار است. وقتی شما اعلام می‌کنید که یک تیم در صورت بدهی از بازی‌هایش جلوگیری می‌شود پس چرا اجازه می‌دهید تیمی که به بهتاش فریبا بدهکار است بازی کند. البته کفاشیان و تاج انسان‌های خوبی هستند و پاک کار می‌کنند و امیدوارم که اجازه ندهند یکسری از مسائل به فدراسیون خدشه وارد کند.

* دو میلیون کمیته انضباطی را پرداخت کردید؟

هروقت به شبکه‌های تلویزیون می‌روم من را جریمه می‌کنند. زمانی از افشین قطبی انتقاد به حقی انجام دادم 5 میلیون تومان جریمه‌ام کردند ولی این بار برخی‌ها را نمی‌بخشم چون واقعا بر سر خوش‌رفتاری جریمه شدم و سعی می‌کنم دیگر کنار زمین خوش‌رفتاری نکنم چون ممکن است جریمه شوم.
انتهای پیام/

 

آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان